Europees Ecommerce Label

Thuiswinkel.org werkt in Nederland aan het professionaliseren van de e-commercebranche doorbelangenbehartiging, netwerkmogelijkheden, onderzoek en het Thuiswinkel Waarborg. Maar online verkoop van producten en diensten gaat over landsgrenzen heen. Webwinkels die producten en/of diensten verkopen in andere Europese landen willen specifieke informatie en kennis ontvangen én uitwisselen. Zij willen rapporten ontvangen over e-commerce in verschillende landen, met informatie over bijvoorbeeld de digitale infrastructuur of het aantal online consumenten van een specifiek land. Ook realiseren webwinkels zich dat wet- en regelgeving bij de Europese Unie in Brussel worden gemaakt en dat internationaal verkopen sterk beïnvloed wordt door deze Europese btw-, privacy- en logistieke wetgeving.

Nationale belangenverenigingen werken samen bij Ecommerce Europe

Om een vuist te kunnen maken op het gebied van wet- en regelgeving in Europa én te werken aan een positief ondernemersklimaat, heeft Thuiswinkel.org zich samen met zo’n 20 andere nationale belangenverenigingen verenigd inEcommerce Europe. In Ecommerce Europe komen zij bij elkaar in een jonge, dynamische vereniging die opkomt voor de belangen van (web)winkels in héél Europa.

Ecommerce Europe vertegenwoordigt ruim 25.000 (web)winkels die online producten en/of diensten verkopen aan consumenten in Europa. Haar missie is om cross-border e-commerce te stimuleren door belangenbehartiging, netwerk, onderzoek en het verminderen van drempels. Een praktisch voorbeeld daarvan is het Ecommerce Europe Trustmark. Ecommerce Europe werkt met drie commissies, waar Thuiswinkel.org aan deelneemt.

Ecommerce Label