Facom garantie

Welke garanties heb je op een product van Facom?

Naast de wettelijke garantie biedt Facom een aanvullende fabrieksgarantie.
Klium is een officiële en erkende dealer van Facom (dat geldt trouwens voor alle merken in onze webshop).

De wettelijke garantie
Particuliere klanten, 2 jaren wettelijke garantie
Particulieren klanten genieten van een wettelijk vastgestelde garantieperiode van 2 jaar. De garantietermijn gaat in op de factuurdatum van het geleverde artikel. Registreer je aankoop bij de fabrikant en doe dit binnen de 30 dagen na ontvangst van het bestelde artikel. Op die manier is je aankoop gekend bij de fabrikant en wordt de wettelijke garantie, afhankelijk van de fabrikant en het aangekochte artikel, verlengd met een extra fabrieksgarantie.  

Zakelijke klanten, 1 jaar wettelijke garantie
Zakelijke klanten genieten van een wettelijk vastgestelde garantieperiode van 1 jaar. De garantietermijn gaat in op de factuurdatum van het geleverde artikel. Registreer je aankoop bij de fabrikant en doe dit binnen de 30 dagen na ontvangst van het bestelde artikel. Op die manier is je aankoop gekend bij de fabrikant en wordt de wettelijke garantie, afhankelijk van de fabrikant en het aangekochte artikel, verlengd met een extra fabrieksgarantie.

Wat houdt de Facom fabrieksgarantie in?

In aanvulling op de wettelijke garantie, zijn een aantal Facom producten voorzien van een letter, die aangeeft welke extra fabrieksgarantie je mag verwachten:
  • Code E: zonder tijdslimiet. In overeenstemming met de voorwaarden wordt het product zonder kosten vervangen.
  • Code R: zonder tijdslimiet. In overeenstemming met de voorwaarden wordt het product gerepareerd of door een gelijkwaardig gerepareerd product vervangen.
  • Code D: deze garantie is tijdsgebonden. De duur van de garantie wordt door een cijfer achter de letter D weergegeven (D1: 1 jaar; D2: 2 jaar; D3: 3 jaar; D5: 5 jaar) Gedurende de geldigheidsduur dekt deze garantie de reparatie en vervanging van defecte delen.
Van de Facom garantie zijn uitgesloten:
  • Verbruiksmaterialen: producten die door het gebruik beschadigd of versleten zijn, zoals boren, zaagbladen, slijpschijven, vijlen, lemmet, batterijen, etc.
  • Defecten ten gevolge van het normale slijtproces, verkeerd gebruik, slordigheid of slecht onderhoud.
  • Defecten ten gevolge van veranderingen of reparaties die niet door de Facom reparatiedienst zijn uitgevoerd.
  • Defecten ten gevolge van geweld van buitenaf (brand, overstroming, blikseminslag, etc.) 

bekijk alle Facom producten

Er is een probleem met mijn Facom gereedschap, wat nu?

Simpel: neem contact op met de Klium klantenservice. Omschrijf het probleem en mail ons het aankoopbewijs en het garantiecertificaat, dan helpen wij je verder.

Belangrijk om weten! 

Bij het retourneren van artikelen voor garantie- of herstellingsaanvragen moeten enkele veiligheidsvoorschriften gevolgd worden. Deze voorschriften zijn er om de veiligheid van technici en logistieke medewerkers te garanderen. Wanneer deze niet gevolgd worden, zal er een bijkomende kost aangerekend worden. Je doet er dus goed aan dergelijke bijkomende en overbodige kost (min. €25) te vermijden door onderstaande veiligheidsvoorschriften te volgen. 

Voor het retourneren van stofzuigers en brandstofaangedreven machines gelden specifieke veiligheidsvoorschriften:

  • stofzuigers: de stofzuigzak dien je te verwijderen,
  • brandstofaangedreven machines: verwijder brandstof en olie uit het reservoir.

 

klantenservicelees de fabrieksgarantie