COVID-19: informatie dienstverlening bij Klium

*** Update 29/05/2020 ***

Niet-voorraad artikelen met een langere leveringstermijn 

COVID-19 heeft nog steeds een impact op de productie bij fabrikanten. Ondanks dat fabrikanten meermaals per week bij Klium leveren, kan de levering van sommige niet-voorraad artikelen in huidige omstandigheden langer duren dan we met z'n allen gewoon zijn. Is een levering van een niet-voorraad artikel dringend? Neem dan contact met de Klium klantenservice. We bekijken dan in overleg met de leverancier de mogelijkheden. Klium houdt grote voorraden. Het is daarom ook altijd interessant om even te kijken of er een alternatief voorraad artikel is.

*** Update 25/03/2020 ***

Drukte bij de bezorgers

Het is momenteel heel druk bij de bezorgers postnl en transmissions. Daardoor kan de levering van je pakket iets langer duren dan je gewend bent. Het kan dus voorkomen dat door de grote drukte de track & trace info later dan gebruikelijk een update krijgen. De pakjes zijn dan wel voorafgemeld, want ze zijn bij ons opgehaald door de bezorger, maar nog niet in het sorteercentrum verwerkt. De eerste update gebeurt wanneer je pakje wordt gescand in het sorteercentrum. We vragen daarom even geduld te hebben. De bezorgers verwerken momenteel veel pakjes met een beperkt aantal mensen maar doen er alles aan om je bestelling zo snel mogelijk te leveren.

Meer informatie lees je bij Postnl of Transmissions.

*** Update 18/03/2020 ***

Even op een andere manier
Corona heeft een impact op hoe ons dagelijks leven verloopt.
Daarom organiseert ook Klium haar dienstverlening tijdelijk op een andere manier. We stellen alles in het werk om je gemak en service te blijven bieden gedurende deze periode.

We blijven je helpen
Onze Customer Care medewerkers blijven je te woord staan maar ze werken voorlopig van thuis uit.
Hierdoor kan het voorkomen dat we telefonisch niet altijd bereikbaar zijn. Wil je ons contacteren? Gebruik dan bij voorkeur de Klium Live Chat of stuur ons je bericht via e-mail, Facebook Messenger of WhatsApp.

Je pakketje
Onze logistieke medewerkers werken volgens een aangepast schema en in aangepaste omstandigheden.
De teams zijn voorzien van beschermende artikelen en volgen de richtlijnen rondom social distancing en hygiëne. Hou er rekening mee dat een enkele vertraging niet uitgesloten kan worden. Voorraad-artikelen die je vóór 20 uur bestelt, worden dezelfde dag klaargezet voor verzending. De bezorger doet er alles aan je pakket de volgende werkdag te bezorgen. Voor niet-voorraad artikelen zijn we afhankelijk van de snelheid van onze leveranciers. Het kan voorkomen dat er wat later wordt bezorgd dan aangegeven op je orderbevestiging. Wil je meer informatie over de leveringstermijn van niet-voorraad artikelen? Neem dan contact met ons op. We blijven in direct contact staan met onze leverancier om je vraag te beantwoorden.

Maskers, beschermpakken en andere veiligheidsartikelen
De voorraden bij leveranciers zijn wereldwijd zo goed als uitgeput.
Fabrikanten geven voorrang aan regio's of instanties die deze veiligheidsartikelen het meest dringend nodig hebben. Ook onze eigen voorraad voor beschermende artikelen tegen het Corona virus is uitgeput. Zo hebben we de verkoop van veiligheidsartikelen zoals FFP2 maskers voorlopig gestopt en uit de shop gehaald. Besef dat de levering(stermijn) voor dergelijke veiligheidsartikelen die we niet op voorraad hebben, op dit moment niet gegarandeerd kan worden.

Draag extra zorg voor jezelf en voor elkaar.

Het Klium team.


VEELGESTELDE VRAGEN

1. Is Klium open?
Ja, onze webshop blijft open. Onze diensten werden wel anders georganiseerd.
Customer Care medewerkers werken van thuis uit, onze logistieke medewerkers werken in een aangepast schema zodat de corona richtlijnen gevolgd worden.

2. Zijn jullie telefonisch bereikbaar?
Ja, al is het beter om ons op dit moment te contacteren via de Klium Live Chat , per e-mail, Facebook Messenger of WhatsApp.

3. Verzenden jullie?
Ja, alle bestellingen met voorraad-artikelen die je op werkdagen vóór 20 uur plaatst en afrekent, worden dezelfde dag klaargezet voor verzending.
Je ontvangt op dat moment ook de verzendbevestiging met de track & trace link. De track & trace info krijgt een eerste update wanneer jouw pakket werd gescand in het distributiecentrum van bpost, postnl of getax transmissions (vaak 's nachts).
Een niet-voorraad artikel gaat zoals gebruikelijk in back-order bij de leverancier. Ze wordt verzonden zodra ze toekomt in ons magazijn.

4. Zijn afhaalpunten beschikbaar?
Ja, maar neem je verantwoordelijkheid en laat je pakketje bij voorkeur toekomen op je thuisadres om het aantal bezoeken aan supermarkten en andere afhaalpunten te limiteren. Bezorgers volgen strikte procedures om de verspreiding van het coronavirus in te perken. Stel hun werk op prijs door deze procedures te respecteren. 
Enkele afhaalpunten van postnl zijn momenteel gesloten. De afhaalpunten in supermarkten, dagbladwinkels en andere essentiële winkels blijven open. De bezorgers ervaren momenteel een grote drukte. Het kan voorkomen dat de verzending van een pakketje daardoor vertraging oploopt.