Makita garantie

Welke garanties heb je op een product van Makita?

Naast de wettelijke garantie biedt Makita een aanvullende fabrieksgarantie.
Wanneer je Makita gereedschap bij Klium koopt en nadien je aankoop registreert,

profiteer je bovendien van 2 JAAR EXTRA KLIUM GARANTIE.

Klium is een officiële en erkende dealer van Makita (dat geldt trouwens voor alle merken in onze webshop).

Wat houdt de fabrieksgarantie van Makita in?

    • 3 jaar garantie op machines.
    • 2 jaar garantie op Li-ion accu's en opladers

Deze aanvullende garantie geldt niet voor zaklampen, gereedschap met verbrandingsmotor (benzine), pneumatisch gereedschap, compressoren en gereedschappen op gas. 

bekijk alle Makita productenlees de fabrieksgarantie

Wat houdt de extra Klium garantie in?

Bij Klium krijg je 5 jaar GARANTIE op elektrische gereedschappen van Makita. Bovenop de fabrieksgarantie ontvangt je na registratie van je aankoop 2 JAAR EXTRA KLIUM GARANTIE. Dat betekent meer zekerheid om je nieuwe aankoop lange tijd zorgeloos te gebruiken.

De wettelijke garantie is 2 jaar. Na registratie bij de fabrikant kan je, naargelang merk of product, de garantie verlengen met 1 jaar. Van Klium krijg je hier nog een twee extra jaren garantie bovenop. 

Voor de twee extra jaren Klium garantie gelden dezelfde garantievoorwaarden als van de leverancier. De Klium garantie is niet geldig op producten of productgroepen die door de fabrikant uitgesloten worden voor een verlengde garantietermijn. Indien je een Makita product niet kan aanmelden bij de fabrikant voor een verlengde garantie, is de extra Klium garantie dus niet van toepassing.De Klium garantie is van kracht vanaf 02/07/2018.

Wat moet je doen voor de Makita garantie en de extra Klium garantie?

Nadat je een Makita product bij Klium hebt gekocht, ga je naar de Makita website en registreert daar je machine, accu of oplaadapparaat binnen 4 weken na aankoop. Je ontvangt dan een garantie- en servicecertificaat in de vorm van een pdf document. Let wel: elk apparaat moet je afzonderlijk registreren.

registreren

Er is een probleem met mijn Makita gereedschap, wat nu?

Simpel: neem contact op met de Klium klantenservice. Omschrijf het probleem en mail ons het aankoopbewijs en het garantiecertificaat, dan helpen wij je verder.

Belangrijk om weten! 

Bij het retourneren van artikelen voor garantie- of herstellingsaanvragen moeten enkele veiligheidsvoorschriften gevolgd worden. Deze voorschriften zijn er om de veiligheid van technici en logistieke medewerkers te garanderen. Wanneer deze niet gevolgd worden, zal er een bijkomende kost aangerekend worden. Je doet er dus goed aan dergelijke bijkomende en overbodige kost (min. €25) te vermijden door onderstaande veiligheidsvoorschriften te volgen. 

Voor het retourneren van stofzuigers en brandstofaangedreven machines gelden specifieke veiligheidsvoorschriften:

  • stofzuigers: de stofzuigzak dien je te verwijderen,
  • brandstofaangedreven machines: verwijder brandstof en olie uit het reservoir.

 

klantenservice